דיאטה לפני החתונה

מתוקים

לרבים מאיתנו המשקל הוא נושא כאוב במהלך כל השנה ודורש מחשבה תחילה בטרם אנו נוגסים בעוגת קרם או מגניבים לפינו פיסת שוקולד. ואם כך הדבר בימי חול אז בודאי שלקראת החתונה.

המשקל והגזרה מתחילים להציק לנו בין השלב בו מתחילה בחינת הנערות דקות הגזרה במגזינים לבין מדידות לקראת שמלת החלומות: כיצד נראה בשמלה והאם זו שנראית כה נהדר בתמונות אכן מתאימה לגזרה שלנו? האם אין כמה קילוגרמים (כן כן גם 3 ק"ג עושים את ההבדל) שיושבים בדיוק במקום הלא נכון?

מכיון שהדרך היחידה שנמצאה עד היום לטיפול בבעייה היא דיאטה, ריכזנו עבורכם מספר טיפים להרזייה נכונה וכיצד לשמור עליה לאורך זמן.

מהי ירידה נכונה במשקל ?

ירידה נכונה במשקל היא ירידה שנובעת מפירוק של רקמת השומן. שומן נמצא בהיקפים שלנו ולכן ירידה במשקל שנובעת מירידה בשומן תבוא לידי ביטוי בצמצום היקפים כבר לאחר ירידה קטנה יחסית של 2-3 ק"ג . קצב נכון של ירידה במשקל, שאינו נעצר אחרי שבוע – שבועיים, הוא קצב של חצי ק"ג עד 1 ק"ג בשבוע (לצורך ההמחשה, 1 ק"ג שומן שווה ל- 5 חבילות מרגרינה).

כל ירידה בקצב גבוה מזה פירושו עצירת המשקל (כלומר נמשיך ונשמור על דיאטה בלי ירידה במשקל) וכן פירושו גם ירידה בנוזלים ושרירים ולא בהכרח בשומנים. השאלה המתבקשת היא, מה רע בירידה במשקל הנובעת מפירוק של שרירים ונוזלים ולא משומן?

יש לכך כמה תשובות: ברקמת השריר מתבצעים תהליכים רבים של חילוף חומרים ושריפת קלוריות. אם נפגע בכמות השרירים שיש בגופינו אמנם נראה ירידה מהירה במשקל אבל אנו גם פוגעים בתהליכים רבים ובחילוף החומרים והנזק עשוי להיות בלתי הפיך. פגיעה בחילוף חומרים פירושה שהגוף יסתפק בפחות קלוריות כדי לתחזק את עצמו מה שאומר שיותר קלוריות יהיו בעודף כלומר - השמנה.

בנוסף, בדרך כלל ירידה מהירה מדי במשקל הנובעת מפגיעה בשרירים איננה ירידה שנשמרת לאורך זמן. ברגע שנחזור לאכול כרגיל הגוף יבנה חזרה את השרירים עם פיצוי מסויים של עליה בשומן, ובסופו של דבר הירידה המהירה תביא לעלייה מהירה ולמשקל גבוה מזה שהיינו בו לפני הדיאטה בתוספת נזק מסויים לחילוף החומרים. ככל שמעגל זה יקרה יותר פעמים כך הפגיעה בחילוף החומרים ובסיכוי שלנו להצליח בדיאטה הבאה תחריף.

מסקנה: הירידה במשקל צריכה להיות משומן בלבד ולשם כך צריכה להיות ירידה מתונה. יש להבין ששומן היא רקמה קלה עם הרבה נפח – כל חבילת מרגרינה שווה 200 ג"ר שומן ואם ירדת 3 ק"ג שומן הסרת מעצמך 15 חבילות מרגרינה !! ולכן מספיק לרדת כמה ק"ג כדי להרגיש טוב יותר בבגדים ולהצר את שמלת הכלה בכמה ס"מ.

מתי כדאי להתחיל בדיאטה?

כדי לרדת נכון במשקל מומלץ להתחיל בכך כמה שיותר מוקדם. הזמן המינימלי הנדרש הוא לפחות שלושה חודשים, זאת בהנחה שמדובר על כ- 5 ק"ג. משך הזמן הנדרש עולה ביחס ישר לשינוי הנדרש במשקל. גם אם את מעוניינת בירידה קטנה, עדיף להתחיל כמה שיותר מוקדם ואח"כ לשמור על ההישג.

קל יותר לשמור על משקל נתון מאשר לרדת במשקל מפני ששמירה מצריכה יותר קלוריות מאשר מצב של ירידה. אם ניקח בחשבון ירידה מתונה של חצי ק"ג בשבוע הרי שנדרשים כשלושה חודשים כדי לרדת 5 ק"ג . כמובן שזו הערכת זמן על פי ירידה מתונה ויש לציין שבנות רבות יורדות בקצב הרבה יותר מהיר של 1 ק"ג בשבוע.

במה תלוי הקצב שלך ?

  • מצב פסיולוגי - כמות הקלוריות שגופך צריך מול מה שהוא מקבל.
  • פעילות גופנית.
  • מספר דיאטות קודמות- זהו הפקטור החשוב ביותר. ככל שיש לך היסטוריה עתיקה יותר של דיאטות (במיוחד "כסאחיסטיות"), כך הירידה תהיה איטית יותר!

אל תדחי את הדיאטה לרגע האחרון מתוך נקודת הנחה שלא תצליחי לשמור על ההישג עד החתונה. אם תרדי במשקל בצורה הדרגתית תוך שינויים קטנים בהרגלי האכילה תצליחי לשמור על ההישג זמן רב גם אחרי החתונה. מי שנזכרת שהיא רוצה לרדת חודש לפני החתונה תשיל ממשקלה בצורה דרסטית, תיעצר מהר במשקל ולא תצליח לשמור על ההשג לאורך זמן. גם החוויה מהדיאטה נשארת כחוויה שלילית בעוד היא יכולה להיות חיובית הרבה יותר .

בהנחה שרוב הכלות יודעות כבר מספר חודשים מראש על מועד החתונה והן לא משאירות את השימלה לרגע האחרון כך עלייך לנהוג גם באשר למידותייך וגופך.

ההצבעה שלך: ריק Average: 4.8 (4 הצבעות )