אסטרטגיות לחסכון כסף

לא משנה מה גודל התקציב שלכם, אתם מסוגלים להגיע לאירוע נדיר באיכותו עם סגנון ואיכות גבוהה. מדריך זה ייתן לכם מספר אסטרטגיות תכנון וטיפים נוספים שיאפשרו לכם לחסוך בהוצאות האירוע.

לחסוך ולקצץ במה שלא צריך

הגישו 3 מנות במקום 5, 4 שולחנות בופה בקבלת פנים במקום 6 למשל. חסכון גדול מאוד יכול להיווצר מצמצום רשימת המוזמנים, במקום להזמין 500 אנשים הזמינו 400 (אנו בטוחים שגם ככה לא את כולם את מכירים). 100 אנשים פחות באירוע יכול לחסוך לכם בין 4000$ ל-10000$ סך הכל. (40-100 דולר לאדם עם כל ההוצאות הנלוות).

הבנתם את הרעיון הכללי, מה שלא באמת צריך – ניתן לחסוך בו. הרבה דברים שתחסכו בהם – אף אחד לא ירגיש בהם גם אם הם קיימים.

תהיו בררנים!

אתם לא חייבים שכל הספקים ונותני השירותים השונים באירוע שלכם יהיו מן השורה הראשונה. קחו בחשבון שעל שם ומוניטין משלמים הרבה מאוד כסף, בעוד שנותני שרותים קצת פחות מפורסמים, יעלו הרבה פחות ויעשו את העבודה לא פחות טוב. זה נכון לגבי DJ , זמרים , להקות , צלמים ובעצם – כולם.

פשוט בדקו טוב מאוד את נותני השירותים של האירוע שלכם, את העבודה והתוצרת שהם נותנים באירועים אחרים, השוו אותם למתחרים שלהם, בקשו לשוחח עם לקוחות אחרים שלהם מן העבר הקרוב וקבלו את ההחלטה הנכונה במסגרת התקציב שהקצבתם לעניין.

מו"מ

ניתן להשיג הנחות עצומות על ידי ניצול נבון של מבצעי מכירות ומשא מתן עם כל הגורמים השייכים לאירוע. ספקים, נותני שרותים, אולמות – כולם מודעים לעובדה שישראלים לא אוהבים לשלם את מחיר המחירון והרבה פעמים הם נוקבים במחיר הראשוני שגבוה מהרגיל. נסו להתמקח ולהשיג את המקסימום הניתן במחיר האידיאלי עבורכם.

עשו זאת בעצמכם!

כל דבר שיש לכם את הכלים ואת היכולת לעשות בעצמכם ולחסוך קצת – עשו זאת! דוגמאות:

  • אתם יכולים ללכת לקנות את בקבוקי האלכוהול היקרים מהיבואנים ועל ידי כך לחסוך בהוצאות הבר.
  • שיער ואיפור – אם אתם לא כל כך בקטע של הופעה יוצאת דופן – ויותר אוהבים את המראה הסולידי, אין ספק שאתם יכולים להתאפר בעצמכם, ועיצוב שיער אצל מעצב השיער הקבוע שלכם (הוא בטוח ישמח וישקיע יותר מאשר כל מעצבי השיער והסטייליסטים שלהם צריך לקבוע תור של חודש מראש לפחות, לשלם פי כמה – ולהיות פחות מרוצים מהתוצאה בחלק מהמקרים).
  • תשלחו בעצמכם את ההזמנות וקנו את הפרחים בעצמכם לקישוט האירוע.
  • כל דבר קטן שתעשו יחסוך קצת, אבל בסך הכול ניתן לחסוך הרבה כסף מכל הדברים הקטנים במצטבר.

כעת, מספר טיפים קצת יותר ספציפיים לחסכון בכסף:

  • הזמנות: הדפיסו הזמנות פשוטות. זכרו, נייר הדפסה מסוג מיוחד ושיטות מיוחדות אחרות עולות הרבה כסף. בחרו אלמנט מיוחד אחד במרכז ההזמנה ואת שאר הפרטים השאירו פשוטים. אין צורך להזמין הזמנה בצבע מלא למשל – אם גם ככה יש רק 4 צבעים בהזמנה שלכם. היזהרו מגודל ומשקל מופרזים על מנת שלא לייקר את עלויות המשלוח.
  • שמלת הכלה: תוכלי לחסוך 15%-35% על ידי הזמנת אותה שמלה רק מסוג בד שונה. סאטן ופוליאסטר זולים הרבה יותר ממשי למשל. שמלה ממעצב או מעצבת ידועה יכולה לעלות אלפי דולרים ואף יותר בעוד ששמלה לא פחות יפה ממעצבת צעירה בתחילת הדרך – תעלה הרבה פחות.
  • תחבורה: תוכלו להשכיר רכב מאוד מפואר ליום האירוע במחיר זול יותר מאשר לשכור לימוזינה לאירועים. התוצאה זהה, תרגישו טוב מאוד לנסוע ברכב המפואר, ועדיין תחסכו סכום לא מבוטל. הכי חשוב, בדקו והשוו (זה נכון לגבי הכל)!
  • פרחים: החליפו סוג פרחים יקר לסידור שולחנות ולקבלת פנים באחד קצת פחות יקר שנראה לא פחות יפה. ניתן לחסוך בערך 50-100 שקל לשולחן(ואולי אף יותר) מסודר רק על ידי שינוי סוג הפרחים. אם יש לכם 30 שולחנות – חסכתם בצורה זו כמעט 3000 שקלים. החיסכון הגדול טמון בפרטים הקטנים.
  • אוכל ושתייה: הפחיתו את מספר המנות לערב, במקום 5 מנות ניתן לחסוך ל 3 מנות וזה לא יורגש בכלל. במקום להגיש שולחן קינוחים ניתן להגיש עוגה איכותית מסוג אחד. השאירו את התפריט פשוט, מנות מסובכות ויוקרתיות גם עולות הרבה כסף. בהרבה מקרים, רוב המוזמנים גם לא אוהבים לאכול את המנות האלה ומחפשים את המנות הפשוטות יותר. המנות המיוחדות יהיו בהתאם לאזור ולעונה(יוזיל עלויות). תקנו בעצמכם את בקבוקי האלכוהול היקרים. בהרמת הכוסית ובתחילת הערב, השתמשו באלכוהול תוצרת חוץ ואיכותי, אבל במהלך האירוע עברו לאלכוהול יותר זול עם טעם זהה פחות או יותר (גם ככה אף אחד לא רואה את הבקבוקים ), למעט בקשות ספציפיות ומיוחדות.
  • מוזיקה : להקה קטנה עם ציוד פחות משוכלל תהיה זולה יותר מאשר להקה ענקית עם 20 זמרים ונגנים עם ציוד משוכלל. שתי הלהקות ינגנו וישירו את אותם השירים, רק שבלהקה הגדולה כל שיר ישיר זמר או זמרת אחרים ואתם תשלמו הרבה יותר. D.J כמעט תמיד זול יותר מלהקה חיה. DJ טוב מרקיד את הקהל לא פחות טוב מלהקה (עם בחירת שירים נכונה).
  • צילום: תשקלו ברצינות לצלם בוידיאו רק את טקס החופה ורגעים נבחרים באירוע. חסכו בעריכת וידיאו מסובכת עם שלל אפקטים מיוחדים, גם ככה לא תראו את הסרט יותר מפעמיים שלוש בכל ימי חייכם שלאחר האירוע. עריכה מסובכת ואפקטים של וידיאו, ייתנו לכם סרט באורך של 4-6 שעות – וזה הופך את הצפייה מזכרון מתוק ונחמד למשהו ארוך ומייגע. אין טעם לראות כל מוזמן מחייך אל מצלמת הוידיאו בחתונה של אלף מוזמנים. בחרו את אלבום תמונות הסטילס בקפידה. אין טעם לפתח את כל התמונות כי יש המון תמונות שכמעט זהות. בחרו את הטובות ואת הכי מוצלחות ואותם תפתחו ותשמרו באלבום איכותי ויפה. אף אחד לא ייצפה ב-1000 תמונות מבלי להשתעמם.
  • ירח הדבש : הימנעו מלבחור ביעדים שבהם עונת התיירות בשיאה – הכול יהיה יקר וצפוף יותר. הרי מה שבאמת אתם רוצים בירח הדבש זה להיות ביחד לבד, ללא כל המולה, צפיפות ורעש, לשכוח את כל הבלאגן של החתונה וארגון האירוע, להנות מתחילת החיים המשותפים שלכם יחד. הזמינו עסקות חבילה הכוללות כמה שיותר, עדיף מאשר להזמין טיסה, אוכל, מלון – כל דבר בנפרד... ציינו בפני כל דבר שאתם מזמינים שזאת חופשת ירח הדבש שלכם – זה בהחלט יגרום לאנשים להיות קצת יותר נחמדים, לבוא לקראתכם במחיר ולספק לכם הטבות נוספות(כמו שמפניה ושוקולד בחדר במלון וכדומה...).
  • אנו מקווים שמדריך זה יעזור לכם לחסוך בהוצאות עד כמה שניתן, אבל זכרו שלמרות הכל, אירוע זה עסק יקר ועליכם להשקיע לא מעט – אם תחסכו יותר מדי, זה בהחלט יורגש.ניתן לחסוך והרבה, אבל לא צריך להגזים – הרי בכל זאת זה הרגע הגדול של חייכם... מזל טוב!

    ההצבעה שלך: ריק Average: 5 (3 הצבעות )
Booking.com