טיפים בארגון החתונה

אם תשאלו כל זוג שנישא לאחרונה – מה המפתח לחתונה מוצלחת – כולם יענו את אותה התשובה : הכול נעוץ בתכנון. תקלות קטנות מתרחשות כמעט בכל אירוע , אבל(וזה אבל גדול מאוד) – אתם יכולים לחסוך לעצמכם הרבה כאב ראש וגינונים פשוט על ידי הכנת תוכנית יעילה לארגון האירוע ולעמוד בה. במדריך הבא נתן לכם כמה טיפים שיעזרו לכם בהקמת התוכנית הזו ויורידו קצת מהלחץ שאתם נמצאים בו לקראת הרגע הגדול של חייכם...

 

  1. אל תתעצלו!

    טעות שכיחה ביותר שזוגות מאורסים נוטים לבצע היא להשאיר הרבה דברים לרגע האחרון(3 -4 חודשים לפני האירוע זה לא מספיק). אי אפשר להספיק לדחוס את כל הדברים שיש לעשות לפני האירוע בתקופה כל כך קצרה ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר. מעבר לכך – אתם מכניסים את עצמכם ללחץ ומתח נפשי אדיר. על כן , אל תתעצלו , בצעו כל מה שניתן בחודשים הראשונים לאירוסים שלכם – ואל תשאירו דברים לרגע האחרון!
  2. קנו יומן או לוח שנה.לאחר שתחליטו על תאריך החתונה שלכם , קבעו לעצמכן תאריכי יעד לגבי כל דבר שיש לעשות לפני האירוע. תדאגו לעמוד בתאריכי היעד שהצבתם לעצמכם. דוגמא : התארסתם בחודש ינואר , והחלטתם שתאריך האירוע יהיה ב26 ליוני. רשמו ביומן : ב27 לאפריל – האולם כבר יהיה סגור. קבעו יעדים ולו"ז ביומן – ועמדו בהם!
  3. קבעו זמן מוגדר לתכנון האירוע – החליטו ביחד על יום בשבוע בו תקדישו כמה שיותר זמן לתכנון האירוע (באופן קבוע). זה יחסוך לכם בלבול וכאבי ראש מיותר כתוצאה מטעויות של חוסר תיאום ביניכם. למשל : החתן מחפש שבוע שלם צלם בזמן שהכלה כבר סגרה עם אחד... (נשמע מצחיק , אבל קרו מקרים).
  4. חלוקת עבודה. הדרך הטובה ביותר לגרום לדברים להיעשות בתכנון חתונה. כמובן ששניכם צריכים להיות מעורבים בכל צעד בדרך הארוכה אל האירוע. הכינו יחד רשימה של כל הדברים שיש לדאוג להם , חלקו אותה בערך לחצי. כל אחד מכם צריך לבחור למה הוא רוצה לדאוג מתוך הרשימה. זה יגרום לחתן לרצות להיות מעורב בתהליך קבלת ההחלטות והוא לא ירגיש שהוא "חייב לעזור". נכון , בדרך כלל , רוב הבעלים לעתיד – לא ממש משנה להם אם יהיו ורדים או סיגליות בקבלת הפנים, ולא ממש משנה להם שהטוקסידו של השושבין יהיה תואם לשלהם. אבל בכל זאת , ברגע שהבעל לעתיד לוקח חלק בארגון ותכנון האירוע – זה יגרום לו להרגיש שהחתונה היא גם שלו – לא רק איזה אירוע שהוא צריך להופיע אליו...
  5. דברו , דברו , דברו !!! כמה שנדגיש זאת , זה לא יהיה מודגש מספיק. העובדה שאתם מתחלקים בעבודה , אומרת שאתם גם חייבים לשתף אחד את השני במידע. זה נחמד וטוב לדאוג לחלק מהדברים בעצמך , אבל אתם חייבים ליידע את בן הזוג על מה שעשית – על מנת שלא יהיו טעויות מביכות בסיכומים כפולים עם אותם בעלי עסקים למשל... שתפו אחד את השני בהכול!
  6. היו גמישים. נכון , לא ממש רצית שהעוגה תהיה בטעם ריבת חלב , ואתה בטח לא רצית לרקוד את ריקוד הסלסה המעיק הזה לפני כל האורחים. כל אחד מכם ירצה משהו שבן הזוג לא כל כך נלהב לגביו – גמישות בין בני הזוג היא חובה בתהליך ארגון האירוע(ובחיים בכלל). היו מוכנים להתפשר. אם יש משהו שממש חשוב לכם שיהיה בצורה מסוימת – פשוט השמיעו את דעתכם בעניין בצורה חזקה ונמרצת ותנו לבן הזוג אפשרות להגיב בעניין. הכי חשוב שבסוף תגיעו להסכמה משותפת על הכול.
  7. חוזים , מו"מ ופרטים טכניים. כאשר אתם מתדיינים עם נותני השירותים (צלם ,DJ , מעצב אירוע וכ"ו...) לאירוע שלכם , הבהירו מהתחלה מהם הציפיות וכל הפרטים ו\או הדרישות המיוחדות שלכם לגבי האירוע. ודאו שבחוזים שאתם חותמים עליהם מצוין תאריך , שעה , מיקום וכל שאר הפרטים הטכניים. כתבו הכול בחוזה ! נסו להוציא עסקה טובה במשא ומתן , אבל אל תתפשרו על דברים עקרוניים שאתם רוצים על מנת לקבל מחיר טוב יותר. הכי חשוב , לקרוא ולבחון היטב את הגרסה הסופית של כל חוזה לפני שאתם חותמים עליו ולשמור לעצמכם העתק. כמו כן , חשוב לבדוק מהי מדיניות הביטולים של אותו נותן השירותים למקרה שתצטרכו לבטל או לדחות את האירוע(אי אפשר לדעת...).
  8. הישארו מאורגנים. כלל חשוב : ככל שתהיו יותר מאורגנים , כך הסבירות שמשהו ישתבש תהיה נמוכה יותר. הכינו לעצמכם את "קלסר החתונה" – קלסר בו תרשמו ותשמרו כל דבר הקשור לאירוע שלכם. קבלות, חוזים, רעיונות – פשוט הכול. כמו כן, אם משהו עוזר לכם בארגון האירוע כמו השושבין \ אחד מהחברים או בני המשפחה – הכינו גם להם מחברת שבה רשום כל המטלות שלהם , בצירוף תאריכים ותזכורות חשובות. חשוב שכל מי שנוגע לאירוע יהיה מאורגן ומעודכן בכל עת!

מזל טוב ובהצלחה...

No votes yet
Booking.com