איך לבחור קייטרינג בשרי לאירוע?

איך לבחור קייטרינג בשרי לאירוע מוצלח - תמונת סטייק בצלחת

הקדמה: מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?

כשאנחנו חושבים על אירוע, לעיתים קרובות הדבר הראשון שעולה בדעתנו הוא האוכל. זה לא מקרי. הקייטרינג באירוע שלנו הוא לא רק עניין של טעם, אלא חוויה שלמה שמשאירה רושם עמוק. דמיינו אירוע שבו האוכל לא רק מפנק את החיך, אלא גם מעורר שיחה, מחמם את הלב ומשאיר זיכרון נעים שנשאר איתנו לאחר האירוע.

כדי להגיע לרגעים אלו, חשוב לתכנן היטב ולהתאים את הקייטרינג לסגנון ולאווירה של האירוע. האם זה אירוע רשמי או קז'ואל? האם אנחנו מחפשים אווירה חגיגית או רגועה? כל אלה ישפיעו על בחירת הקייטרינג. לדוגמא, קייטרינג עם עמדות בהם האוכן מוכל לעיני האורחים יכולים להוסיף דינמיות והתרגשות לאירוע, בעוד שקייטרינג בשרי עם מגשי הגשה לשולחנות עשוי לייצר אווירה יותר רשמית ומסודרת.

בנוסף, חשוב להכיר את האורחים שלנו. האם יש בקרבם צמחונים, טבעונים או אנשים עם אלרגיות? כדאי לוודא שהתפריט מכיל מגוון אופציות בהתאם לצרכים של האורחים ובוודאי שיהיו האופציות לאורחים המסוימים שאנו יודעים שצריכים אוכל שונה המותאם להם. ברמת הגיוון עצמו. למשל, ניתן להכין תחנת פסטה עם מגוון רטבים, כך שכל אחד יוכל לבחור את הרכיבים שמתאימים לו. לא כולם אוהבים כוזברה אז ברמת התוספות, חשוב שזו לא יהיה הירק היחיד בשילוב המנה. אנו מקווים שהרעיון ברור.

אל תשכחו את התקציב. קביעת תקציב מראש וההצמדות אליו, יעזרו לכם לסנן  בין האפשרויות ולהתמקד במה שאפשרי תוך שמירה על מה שחשוב באמת. זה יכול להיות אתגר, אומנם, כי הנטיה שלנו זה לרצות להתפנק וגם ללכת עם הרגש ולא תמיד השכל אבל עם תכנון נכון ושיתוף פעולה עם הספק הנכון, ניתן ליצור חוויה מדהימה תוך שמירה על התקציב.

לסיכום, הקדמה טובה לבחירת קייטרינג כוללת הבנה של האווירה שאנחנו רוצים ליצור, הכרת האורחים וצרכיהם, וניהול נכון של התקציב. עם כל אלה בראש, אנחנו מוכנים לצעוד הלאה ולהתחיל לחפש את הקייטרינג המושלם לאירוע שלנו. בואו נצא לדרך ונתעמק בפרטים החשובים…

הבנת הצרכים וההעדפות שלנו ובוודאי גם של האורחים באירוע

כשאנו מתכננים אירוע, חשוב להבין את הצרכים וההעדפות שלנו ושל האורחים שלנו. זה יכול להיות מאתגר, אבל גם מאוד מתגמל. ראשית, חשוב לקבוע את סגנון האירוע והמשותף למוזמנים. האם זה אירוע גדול עם מאות אורחים או מפגש קטן ואינטימי? האם האורחים הם בעיקר מבוגרים, צעירים או ילדים דווקא? כל אלה ישפיעו על הבחירות שלנו.

נניח למשל,שאנחנו מתכננים חתונה גדולה, במקרה זה ייתכן שנרצה לשקול קייטרינג שמציע מגוון רחב של אופציות וסגנונות. כיאה לאירוע יוקרתי כמו חתונה אפשר לחשוב על קייטרינג בעמדות שמציעות חוויה אינטראקטיבית לאורחים, או על מגשי הגשה למרכז שולחן עם מנות גורמה שמתאימות לאווירה יותר יוקרתית אולי אך אם האורחים מבוגרים ברובם? האם לא יהיה עדיף להגיש את המנות לצלחת כל אחד ואחת? אלו בהחלט שיקולים שכדאי להקדיש להם מחשבה ולהתייעץ עם הקייטרינג. קייטרינג טוב ידע להכווין לצורת ההגשה המומלצת אם אתם תוהים על כך. עכשיו, עוד אופציה היא אופציה האוכל המוכן ועליה נפרט בהמשך. עם ההעדפה שלנו היא חסכון ואפשר לבנות על עזרה, לפעמים גם זו אופציה שמשאירה לנו יותר גמישות להמשך, בידיעה רק שתכננו הכל מראש.

אפשר להתאים את הקייטרינג לסגנון האוכל הרצוי. אם אתם אוהבים אוכל איטלקי, או חושבים על אירוע בסגנון זה ניתן לבחור בקייטרינג שמתמחה דווקא בקייטרינג חלבי בסגנון, בפסטות לזניות ופיצות דקיקות. אם אתם מעדיפים אוכל ים תיכוני, חפשו קייטרינג שמציע מגוון של סלטים, דגים ומאפים. זה תלוי רק בכם, אולם חברות רבות מציעות תפריטים מגוונים וידעו להתאים עצמם לדרישותיכם.

וכמובןו, כל קייטרינג חייב להעמיד לרשותכם  אופציה להתאים את הקייטרינג לדרישות תזונתיות ואלרגיות. לדוגמא, אם יש בקרב האורחים טבעונים או אנשים עם אלרגיות לגלוטן, חשוב לוודא שהקייטרינג יכול להציע אופציות מתאימות, כמו מנות טבעוניות וללא גלוטן.

בסופו של דבר, הבנת הצרכים וההעדפות שלנו ושל האורחים שלנו היא המפתח ליצירת אירוע מוצלח. עם התכנון הנכון והבחירה המושכלת של קייטרינג, אנחנו יכולים להבטיח שכולם ייהנו ויזכרו את האירוע לאורך זמן. אתם וודאי מכוונים לכך – נכון?

חיפוש ובחירת ספקי קייטרינג

בחירת ספק הקייטרינג הנכון היא אחת ההחלטות המרכזיות בתכנון האירוע שלכם. זהו תהליך שדורש מחקר והתייעצות, אבל גם יכול להיות מהנה ומעשיר. ראשית,  מתחילים כמובן בחיפוש ספקים מומלצים. תוכלו לשאול חברים ומשפחה על המלצות, לחפש באינטרנט, באתרי המלצות, ולקרוא ביקורות מאורחים קודמים. הי, חלק מחברות הקייטרינג אולי ישמחו לתת לכם טלפון או שניים לקבל חוות דעת בלתי-אמצעים מלקוח שהפיק איתם אירוע דומה לשלכם. זה כדאי.

כשאתם מתחילים לצמצם את הרשימה, חשוב לבדוק את המחירים והשירותים שכל ספק מציע. אבל לא רק המחיר חשוב – גם האיכות. לדוגמא, אם אתם מחפשים קייטרינג עם מנות ייחודיות או עם דגש על מצרכים אורגניים, חשוב לוודא שהספק יכול לעמוד בדרישות אלו ומנגד, חשוב להבין שהרצון שלכם בקייטרינג עם מנות גורמה, טבעוני, הפקה בטבע או בבית עשויה לדרוש התאמה של המחיר בשונה מסטנדרט שאולי מצאתם שקיים למראית עין. חשוב להבין הכל קובע. כמות המוזמנים וודאי אך גם קריטריונים אחרים, חוץ או בית, תנאי מזג האוויר (והערכות אליהם) וגם אתכם, כל התאמה מחייבת, מבחינה לוגיסטית. עוד נעמוד על כך בהמשך המדריך.

חשוב לבדוק את הניסיון והמוניטין של הספק – עם סוג ואופי האירוע הספציפי שברצונכם לקיים. ספק עם ניסיון רב באירועים דומים לשלכם יוכל להציע תובנות ורעיונות שעשויים לשפר את האירוע. למשל, ספק עם ניסיון בחתונות יודע איך להתמודד עם קהל גדול ודרישות משתנות. ספק עם התמחות בחתונות קטנות, ידע איך להתאים את ההגשה למקומות קטנים. כל אלו ועוד – חשובים מאוד.

ולבסוף, אל תשכחו לשים דגש על תקשורת ושירות לקוחות. ספק שמקשיב לצרכים שלכם ומספק תגובה מהירה ומקצועית הוא זה שמועמד להיות שותף חשוב בהצלחת האירוע. אפשר לבדוק זאת כבר החל משיחת הטלפון הראשונה וחשוב לעשות את הסינון הראשוני ממש כך.

בחירת ספק הקייטרינג היא תהליך שדורש זמן ומחשבה, אבל עם הכוונה הנכונה והמחקר המתאים, אתם יכולים למצוא את השותף המושלם לאירוע שלכם.

 

טעימות ובדיקת איכות האוכל

בתהליך בחירת קייטרינג לאירוע חשוב כמו חתונה למשל, פגישת הטעימות היא שלב מרכזי שמגיע לאחר סגירת החוזה עם הקייטרינג. בשלב זה, המשפחה הקרובה מוזמנת לטעום ולהחליט על המנות הסופיות שיהיו בתפריט. זהו הזמן להתרשם מהטעמים והאיכות, ולוודא שהם מתאימים לסגנון ולאווירה שאתם רוצים ליצור באירוע.

אבל איך ניתן לבדוק את הקייטרינג לפני סגירת החוזה? דרך אחת היא לבקש מהקייטרינג להזמינכם לאירוע קרוב שבו הם מספקים שירות. זה יאפשר לכם לטעום מהמנות שהם מציעים באירוע זה גם אם לא אלו המנות שתבחרו לבסוף וכך, להתרשם מהאיכות והסגנון שלהם – למשל בדרך ההגשה, האדיבות והשירותיות. כמובן, חשוב לזכור שהמנות הספציפיות וההתאמות האישיות יתבצעו רק לאחר הסגירה. ושוב להבין שמפגש טעימות כזה מתאים לאירועים גדולים ולא לאירועי יום הולדת של חמישים איש.

בפגישת הטעימות לאחר סגירת החוזה, תוכלו להתמקד בפרטים כמו איכות המצרכים, גיוון ואיזון התפריט, הגשה ועיצוב המנות. זהו הזמן לוודא שכל פרט מתאים לציפיות שלכם ולאווירה שאתם רוצים ליצור באירוע.

פגישת הטעימות או רק טעימות בקטנה הן לא רק עניין של בחינת הטעם, אלא גם ואולי אף בעיקר הזדמנות לבנות קשר עם הקייטרינג ולוודא שאתם משדרים על אותו הגל בנוגע לציפיות ולרמת השירות. זהו שלב חשוב שיעזור לכם להרגיש בטוחים ומרוצים מהבחירה שלכם.

בחירת בשרים וקייטרינג בשרי לאירוע – חוויה קולינרית לקרניבורים

בחירה נכונה של קייטרינג בשרי לאירוע היא לא רק עניין של טעם, אלא מחקר וחוויה קולינרית שמתאימה במיוחד לקרניבורים, אוהבי הבשר. כאשר מדובר באירוע חשוב כמו חתונה, חשוב להבטיח שהבשרים שבתפריט יהיו מהדרגה הראשונה, וישדרגו את החוויה הקולינרית של האורחים.

ראשית, חשוב לבחור ספק קייטרינג שמתמחה בבשרים ומציע מגוון של סוגים ונתחים מובחרים וטכניקות בישול מיוחדות.  בשר אנגוס או וואגיו יכולים להפוך כל מנה לחוויה יוקרתית ומשביעת עיניים וחיך לכל קרניבור. אבל לא תמיד זה בנתח, לפעמים זה דרך הבישול והניסיון.

בנוסף, חשוב לשים לב לטכניקות הבישול אם הבחירה שלכם היא בקייטרינג על האש. האם הקייטרינג מציע שיטות כמו עישון או גריל פחמים? טכניקות אלו מוסיפות עומק ועשירות לטעמים, ומעניקות חוויה אותנטית ומרתקת לאוהבי הבשר. אין זה אומר שעליכם לבחור בקייטרינג בסגנון על האש (ברביקיו) זה לא מתאים לכל אירוע. יחד עם זאת, במפגש טעימות, עליו דיברנו קודם תוכלו לבחון האם חברת הקייטרינג מציעה מנות בשריות אשר עומדות בסטנדרטים הגבוהים שלכם.

כמו כן, חשוב לבחון את המגוון והיצירתיות בתפריט הבשרי. האם הקייטרינג מציע מנות ייחודיות ומגוונות, מסטייקים ועד קבבים ומנות מורכבות? חוויה קולינרית מושלמת לקרניבורים כוללת גם יצירתיות וחדשנות בהגשה ובטעמים.

ולבסוף, חשוב להתייחס לאיכות ההגשה ולעיצוב המנות. האם המנות מוגשות בצורה מעניינת ומושכת לעין? האם העיצוב משדר את האווירה היוקרתית והמוקפדת שמתאימה לאירוע שלכם? לא הכול זה בטעם, הניחוח והמראה מגרים את בלוטות הטעם וקובעים הרבה עוד לפני הביס הראשון.

בחירת קייטרינג בשרי היא הזדמנות להפגין טעם טוב ולהרשים את האורחים שלכם, במיוחד אלו שמעריכים חוויה קולינרית בשרית מעולה. עם הבחירה הנכונה, הבשרים יהפכו לנקודת מוקד של האירוע, וישאירו רושם עמוק וממושך.

התאמת התפריט לאירוע

לאחר שבחרתם בקייטרינג המתאים, השלב הבא הוא התאמת התפריט לאירוע שלכם. זהו שלב חשוב שבו אתם קובעים את הטון והסגנון של האוכל שיהיה חלק מהחוויה הכוללת של האורחים.

ראשית, חשוב לבחור מנות שמתאימות לסגנון ולאווירה של האירוע. לדוגמא, אם אתם מתכננים אירוע רשמי, ייתכן שתרצו לבחור במנות גורמה או במנות שמוגשות בצורה אלגנטית. לעומת זאת, אם האירוע הוא יותר קז'ואל, אולי תעדיפו מנות פשוטות יותר או סגנון של בופה.

וכפי שציינו גם קודם – לא פחות חשוב יהיה להתחשב בצרכים ובהעדפות הדיאטטיות של האורחים. חשוב לוודא שיש מגוון רחב של אופציות, כולל מנות צמחוניות, טבעוניות, ואופציות ללא גלוטן, כדי שכל אחד יוכל למצוא משהו שהוא אוהב ויכול לאכול.

בנוסף, חשוב לשקול את העונה בה מתקיים האירוע. מנות קלות ופריכות יתאימו יותר לאירוע קיצי, בעוד שמנות עשירות ומחממות יתאימו לאירוע חורפי. למשל, סלטים קלילים ופירות ים בקיץ, לעומת מרקים עשירים ומנות בשריות ואולי (למשל) מנות המבוססות על בישול ארוך בקדרה – בחורף.

ולבסוף, חשוב להתייחס לעיצוב ולהגשה של המנות. האם המנות מוגשות בצורה שמשדרת את האווירה שאתם רוצים ליצור? האם העיצוב של המנות וההגשה מתאימים לסגנון הכללי של האירוע?

התאמת התפריט לאירוע היא הזדמנות להראות יצירתיות ולהבטיח שהאוכל יהיה חלק בלתי נפרד ומרכזי בחווית האירוע שלכם.

לוגיסטיקה והתאמות טכניות

לאחר שהתפריט נקבע והסגנון הכללי של האירוע מוגדר, השלב הבא הוא להתמודד עם האתגרים הלוגיסטיים והטכניים של הקייטרינג. זהו שלב קריטי שבו תכנון נכון יכול להבטיח שכל דבר יתנהל בחלקות וביעילות ביום האירוע.

ראשית, חשוב לתאם את הצרכים הלוגיסטיים עם הקייטרינג. זה כולל את כל הפרטים הטכניים, כמו מספר האורחים, סוג ההגשה (בופה, שולחנות ישיבה, תחנות בישול חי), והתאמות ספציפיות למקום האירוע. לדוגמא, אם האירוע מתקיים בחוץ, יש לוודא שיש תנאים מתאימים לשמירה על איכות האוכל. אם אפשר, כדאי לדעת שאנו בוחרים ביום בו מזג האוויר הוא אביבי (בעונות מסוימות זה כמעט מובטח) אך להיות ערוכים מבחינה לוגיסטית. בחורף אירוע בחוץ מחייב פעמים רבות- אוהלים, פטריות חינום, גישה קלה בשבילים שישארו יבשים ועוד. כמובן שאפשר לחשוב כך על כול עונה ומזג אוויר.

לא פחות חשוב הוא נושא הבטיחות וההיגיינה. חשוב לוודא שהקייטרינג עומד בכל הסטנדרטים הנדרשים ושיש תשומת לב לנושאים כמו טיפול נכון במזון, ניקיון, ומניעת חשיפה לזיהומים. זה אולי נראה מובן מאיליו אך כבר שמענו בחדשות על רשתות מזון בהם התקיימו תנאים שאינם נאותים. שאלה פשוטה לספק הקייטרינג ובחינת המענה, יכולים לנסוך בנו מספיק בטחון שהדבר נעשה נכון.

בנוסף, חשוב לתכנן את הסדר המקום וההתאמות הטכניות. לדוגמא, איפה ימוקמים התחנות השונות? האם יש צורך בחיבורי חשמל נוספים? שקע תלת פאזי או גיבוי עם מאריך משכנים? מה לגבי שירותים לוגיסטיים כמו מקררים ניידים? מה לגבי תאי שירותים – האם יש מספיק מהם בשביל כלל האורחים בזמן נתון מבלי שזה שסובל משלפוחית רגיזה גם יתרגז?

ולבסוף, חשוב לנהל זמנים ולוחות זמנים ביעילות. זה כולל תיאום של זמני הגעה והקמה, זמני הגשה של המנות, ותיאום עם ספקים נוספים באירוע – ככל שישנם כאלו. לפעמים, הכי פשוט זה לקחת מנהל הפקה, אם מדובר באירוע גדול- זה בהחלט כדאי (לא עבור הקייטרינג אלא לתיאום מושלם בין הספקים ותכנון מתוך ידע מעמיק)

התמודדות עם האתגרים הלוגיסטיים והטכניים באופן מקצועי ויעיל היא המפתח להבטחת חווית אירוע חלקה ונטולת תקלות, כך שכל הדגש יהיה על החגיגה ומקסום השמחה בקרב האורחים.

תקציב ומו"מ על המחיר – חיפוש אפשרויות חסכון במידה וזה מעניינכם

בניהול תקציב לקייטרינג, חשוב להיות יצירתיים ולעיתים חשוב למזמינים, בייחוד בתקופות של צמצום כלכלי, לחפש אפשרויות שיאפשרו להם לחסוך מבלי לפגוע (או תוך מזעור הפגיעה) באיכות ובחוויה. ברור לכולם, שכאשר עושים פשרות, לא מקבלים את המקסימום, אך לפי כלל פרטו גם בתכנון אירוע – עשרים אחוז מהתכנון וההפקה הנכונה יהיו אחראים לשמונים אחוז מהחוויה המקסימלית. אז אם חסכון הוא קריטריון חשוב עבורכם (זה לא בהכרח נכון לכולם) להלן מספר דוגמאות שיכולות לעזור לכם להפחית את העלויות:

  1. אוכל מוכן ללא הגשה: חלק מחברות הקייטרינג מציעות אפשרות של אוכל מוכן שניתן להזמין לאירוע ללא הגשה מלצרים. זה יכול להיות פתרון חסכוני, במיוחד אם יש לכם חברים או מתנדבים שיכולים לעזור בהגשה.
  2. שכירת כלי הגשה: במקום לשכור שירות מלא של קייטרינג, ניתן לשכור כלי הגשה מהם ולהקים עמדות בופה להגשה עצמית. זה יכול להיות פתרון יצירתי ומעניין שגם חוסך כסף.
  3. מנות פשוטות ויעילות: בחירה במנות פשוטות יותר יכולה להיות גם חסכונית וגם טעימה. למשל, מנות כמו פסטה, סלטים גדולים או קבבים יכולים להיות פופולריים ולא לעלות הרבה. כמו בן, האם תשקלו להוסיף על מנות הקייטרינג עם מנות משלכם?
  4. התאמת התפריט לעונה: בחירת מצרכים עונתיים יכולה להיות גם טרייה יותר וגם זולה יותר. לדוגמא, פירות וירקות שנמצאים בעונתם יהיו טעימים יותר וגם יעלו פחות. אז אם נמשיך את הנקודה הקודמת, נניח והזמנתם מספר קינוחים שבהם אין פירות. וודאי שתוכלו גם לרכוש פירות בנפרד, לחתוך ולהעמיד מספר מגשים מהם בעמדת צד- רק רעיון. זה אירוע שלכם והאחריות להגשה המוקדפת של אלו תהיה במקרה זה גם – עליכם אבל זו אפשרות.
  5. מנות עם רכיבים פחות יקרים: בחירה במנות שמשתמשות ברכיבים פחות יקרים יכולה להיות דרך נהדרת לחסוך. למשל, במקום סטייקים יקרים מהנתחים הטובים ביותר, ניתן לבחור במנות בשריות כמו חזה עוף או קציצות בקר. שימו לב, כבר בשיחה הראשונה עם הקייטרינג שלספקים טובים ישנם כמה רמות של תפריט, מהפשוט יותר ועד לסופר- פרימיום וכאן יש לכם חופש מסוים שיכול להוזיל את התפריט הבשרי המוצע.

בחירת אפשרויות חסכוניות אלו יכולה לעזור לכם לשמור על התקציב שלכם, תוך שמירה מקסימלית על רמת האיכות והסגנון שאתם מחפשים לאירוע שלכם. (אולי תוך ויתור קטן – בכל זאת, החסכון מחייב ויתורים מסוימים או השקעה נוספת של זמן ומאמץ מצדכם)

סיכום והמלצות סופיות

כעת, לאחר שעברנו על כל השלבים החשובים בתהליך בחירת קייטרינג, הגיע הזמן לסכם ולתת כמה המלצות סופיות שיעזרו לכם להבטיח שהאירוע שלכם יהיה מוצלח ובלתי נשכח.

ראשית, זכרו שהקייטרינג הוא יותר מסתם אוכל – הוא חלק מהחוויה הכוללת של האירוע. לכן, חשוב לבחור בקייטרינג שמשדר את האווירה והסגנון שאתם רוצים ליצור, ושמתאים לצרכים ולהעדפות שלכם ושל האורחים. זה מחייב אתכם לבחון ספקי קייטרינג בשרי לאירועים במספר קריטריונים. לא רק המנות שהם מציעים אלא גם אופי השירות (החל מהפניות והמקצועיות בטלפון ועד לבחינת ההגשה ושביעות הרצון ממנה – גם מהמלצות, גם סרטוני עדויות והפקות קודמות ואולי אך במפגש טעימות)

לאחר מכן, תכננו היטב והקדישו זמן לבחירת התפריט, התאמת הלוגיסטיקה וניהול התקציב. כל אחד מהשלבים הללו הוא חשוב בפני עצמו ויכול להשפיע על הצלחת האירוע.

אל תהססו לשאול שאלות ולבקש הסברים מהקייטרינג. תקשורת טובה ושקיפות הם המפתח ליצירת שותפות מוצלחת ולמניעת הפתעות לא נעימות. נציג אדיב ושירותי מעיד הרבה על החברה אותה הוא מייצג כבר במפגש המכירה.

ולבסוף, זכרו שהאירוע הוא שלכם. תנו לעצמכם את החופש להיות יצירתיים ולבחור באפשרויות שמשדרות את האישיות והטעם שלכם. עם הכנה טובה ובחירות מושכלות, אתם בדרך לאירוע בשרי מטריף שכולם יזכרו לטובה.

ביבליוגרפיה ומקורות בהם עשינו שימוש בהכנת המאמר:

אתר אוכל לאירוע – https://ochel-laerua.biz/

איך לבחור קייטרינג מומלץ – באתר קייטרינג מרלו

מספר טיפים על בחירת קייטרינג לחתונה קטנה באתר קייטרינג נט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top